Skip to main content

Lokaal gevonden worden

Waarom sta jij niet bovenaan in de lokale zoekresultaten?

 

Local online marketing

Mensen zoeken online naar jou....


Mensen zijn ongeduldig. Mensen nemen sneller actie als het ze gemakkelijker wordt gemaakt. Met Local Search Marketing bereik je mensen die op dit moment op zoek zijn naar jouw diensten en producten. Zij bevinden zich ik de koop fase. Nu moet je er zijn!

Lokale resultaten worden weergegeven aan mensen die zoeken naar bedrijven en plaatsen in de buurt van hun locatie. Je ziet bijvoorbeeld lokale resultaten als je op je mobiele apparaat zoekt naar:

  • Italiaans restaurant
  • Goede schilder
  • Lekker lunchen

Google zal als resultaat een bedrijf in de buurt weergeven in de zogenaamd Google Map pack of Google 3-pack. In deze resultaten kun je gelijk bellen, direct meer informatie krijgen of naar de website gaan. Hiermee verschillen de lokale zoekresultaten van de normale zoekresultaten waarbij je alleen een link naar de website krijgt.

 

"50% van alle mobiele zoekers naar een lokaal bedrijf bezoekt nog dezelfde dag dat bedrijf.
Sterker nog, 18% van hen koopt werkelijk iets!"

Google

Domineer Google 3-pack

Wat is de Google Local 3-pack?


De Local 3-pack is een manier van Google om lokale bedrijven in de zoekresultaten weer te geven.Bij de 3-pack wordt een kaart getoond waarop de drie meest relevante bedrijven in jouw omgeving worden weergegeven. Onder de kaart bevinden zich de naam, het adres, de openingstijden en het telefoonnummer van 3 bedrijven bedrijven. Via buttons is mogelijk door te klikken naar de website, het bedrijf te bellen of de route naar het bedrijf weer te geven.

De vermelding in de Google Local3-pack is afhankelijk van 4 factoren:

1. Je geografisch locatie.

De belangrijkste en tevens de factor waar je niets aan kunt doen. Zit jij vlak bij de bezoeker op zijn smartphone, dan kom jij waarschijnlijk in de 3-pack, tenzij er heel veel concurrentie in een heel klein gebied is. Toch kun je met de andere factoren je concurrenten verslaan.

2. Je Google Mijn Bedrijf (GMB) vermelding

Deze vermelding is misschien nog wel belangrijker dan je homepage van je website. Veel bezoekers zien je website misschien helemaal nooit. De kans is groot dat ze rechtstreeks via de Google 3-pack contact opnemen of langs komen. Zorg dat je jouw bedrijf claimt!

3. Je website

Google checkt via allerlei algoritmes of jouw vermelding in Google Mijn Bedrijf wel juist en betrouwbaar is. Zo worden veel gegevens in GMB vergelijken met je website en andere openbare bronnen zoals de KvK, De telefoongids etc.. Zorg ervoor dat deze gegevens allemaal gelijk zijn en gelijk geschreven zijn. Ook je naamsvermelding moet overeenkomen met jouw bedrjfsnaam. Het is bijvoorbeeld niet toegestaan om in GMB achter je naam je plaatsnaam te vermelden. Daar wordt je zelfs voor gestraft.

4. Reviews

Na je geografische locatie misschien wel de belangrijkste factor. Mensen houden nu eenmaal van reviews en baseren hun keuze hier ook op. Veel en goede reviews staan garant voor veel kliks en conversies.. Je moet hierbij twee dingen goed in de gaten houden, Ten eerste wat schrijft men over mij? Zijn dit echte reviews of is dit de concurrentie die vals speelt?   Daarnaast moet je jouw klanten actief benaderen om een review te schrijven. Dit proces kun je ook automatiseren. Wil je weten hoe? Neem dan direct contact met ons op en bel 076 - 50 11 816.

Richt jij je met jouw bedrijf op de lokale markt dan is Local SEO een must. Wanneer je in Google lokaal zoekt op je PC of op je smartphone krijg je een speciaal blok met 3 bedrijven die het beste passen bij jouw zoekopdracht.  De resultaten staan boven de organische zoekresultaten. Op de bedrijven in deze 3-pack wordt dan ook het meest geklikt.

Lokaal zoeken heeft een enorme impact

82 procent van de smartphone zoekers gebruikt ‘mijn locatie’ bij het zoeken

– Hubspot - The Ultimate List of Marketing Statistics for 2019

61% van de mobiele zoekers nemen contact op met een lokaal bedrijf als ze een mobiel vriendelijke website hebben

– Hubspot - The Ultimate List of Marketing Statistics for 2019

50% van alle mobiele zoekers naar een lokaal bedrijf bezoekt nog dezelfde dag dat bedrijf. Sterker nog, 18% van hen koopt werkelijk iets!

– Hubspot - The Ultimate List of Marketing Statistics for 2019

72% van de consumenten die lokaal zoeken bezoeken de winkel als die binnen 7 km zit

– Hubspot - The Ultimate List of Marketing Statistics for 2019

    Google Mijn Bedrijf

    Heb jij jouw bedrijf al geclaimd?


    Elk bedrijf wordt in de Google Local Pack weergegeven. Google haalt deze gegevens uit bijvoorbeeld de Kamer van Koophandel gegevens. Maar deze gegevens zijn lang niet compleet.

    Wist je dat je deze gegevens zelf kunt bewerken, aanvullen en verbeteren om bij de eerste 3 resultaten te komen? Daarvoor moet je allereerst jouw bedrijf claimen. Je moet aantonen dat je de eigenaar bent en dan begint het echte werk, Local search Marketing. Laten wij daar nu een kei in zijn!

    Let's Talk

    Samen werken aan lokaal gevonden worden


    Wij zijn, net als onze klanten, gek op Local Search Marketing. Jij ook? Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel ons op 076 - 50 11 816 zodat we samen kunnen werken aan jouw lokale vindbaarheid.