Skip to main content

SEO, beter gevonden worden in Google

SEO staat voor Search Engine Optimisation oftewel, zoekmachine optimalisatie

Wat is SEO en hoe zorg je er voor dat dat jouw website goed te vinden is in Google? Op deze pagina lees je het.

SEO - zoekmachine optimalisatie

Beter gevonden worden in Google


De concurrentie is moordend. iedereen wil op de eerste pagina van Google staan. Helaas zijn er maar tien plekken per zoekwoord te vergeven op de eerste pagina. Althans als je er niet voor wilt betalen

Zaken als 'unieke content', tags, meta descriptions, mobiele leesbaarheid  en sterke (niet-gekopieerde) tekstuele inhoud in het bijzonder, zijn belangrijke ingrediënten om goed gevonden te worden in Google. Daarnaast zijn de locatie, het profiel en de interesses van de zoeker van belang. Laat twee mensen dezelfde zoekopdracht intypen in Google en de zoekresultaten zullen zeer waarschijnlijk verschillend zijn.

Het gebruik van de juiste zoekwoorden alleen is niet voldoende om goed te scoren in Google. Er is zoveel meer....  

SEO en Zoekresultaten

50% of search queries are four words or longer. (IMPACT, 2019)

– Hubspot - The Ultimate List of Marketing Statistics for 2019

61% of marketers say improving SEO and growing their organic presence is their top inbound marketing priority.

– Hubspot - The Ultimate List of Marketing Statistics for 2019

70-80% of search engine users are only focusing on the organic results.

– Hubspot - The Ultimate List of Marketing Statistics for 2019

Video content is 50 times more likely to drive organic search results than plain text.

– Hubspot - The Ultimate List of Marketing Statistics for 2019

Organic SEO is about 5.66 times better than paid search ads.

– Hubspot - The Ultimate List of Marketing Statistics for 2019

    WERKWIJZE

    Jouw SEO campagne


    Elk bedrijf is uniek. Bij IntertasQ zien we elke klant dan ook als een uniek project. 

    Eerst nemen we jouw bestaande on-line aanwezigheid kritisch door en kijken wat we snel kunnen verbeteren. Daarna duiken we in jouw markt en kijken we wat en hoe jouw succesvolle concurrenten het doet. Waar focussen zij zich op? Welke media gebruiken ze? Welke zoekwoorden gebruiken ze? Als we een goed beeld hebben van de markt en de concurrenten gaan we kijken hoe we jouw website kunnen verbeteren zodat jij boven of tussen jouw concurrenten in de zoekresultaten kunt komen.

    SEO Audit

    We checken je website om meer dan 60 punten op het gebied van:

    • Technische gezondheid (zoals: staat alles goed ingesteld, sitemap etc.)
    • Pagina's analyse (zoals: te lange, korte URL's, gebokkeerde pagina's etc.)
    • Meta analyse (zoals: lengte pagina titels, aanwezigheid metabeschrijvingen etc.)
    • Content analyse (zoals: dubbele content, missende H1 tags etc.)
    • Link analyse (zoals: doodlopende links, externe links, inkomende links etc.)
    • Afbeelding analyse (zoals: missende Alt tekst, 4xx status etc.)
    • Optimalisatie mobiel(zoals: laadtijd, overlappingen etc.)
    • Gebruiksvriendelijkheid (zoals: Favicon, custom 404 pagina's etc.)

    Je ontvangt een persoonlijk rapport met alle bevindingen die super belangrijk zijn en punten die wat minder belangrijk zijn. Met dit rapport kun je of zelf aan de slag of wij zorgen er voor dat deze punten en bugs worden verholpen zodat jouw website nog beter gevonden wordt in de zoekresultaten.

    Je ontvangt wekelijks of maandelijks (naar keuze) een bijgewerkte rapportage met aanbevelingen.

    SEO aanpassingen

    Op basis van de SEO rapportage en de bevindingen uit het concurrenten onderzoek moet jouw website verder worden aangepast. Vaak moet er content (tekst, video en afbeeldingen) worden aangepast of toegevoegd. Ook paginatitels en headings  worden aangepast om beter te scoren in de zoekresultaten. Je kunt dit zelf doen of wij zorgen ervoor dat alle benodigde aanpassingen worden gemaakt. Wij hebben een eigen copywriter die gespecialiseerd is in het maken van originele en pakkende teksten en headlines. 

    Wanneer zijn de SEO resultaten zichtbaar?

    Je moet bij SEO eerder denken aan maanden dan dagen. De veranderingen zijn mede afhankelijk van je huidige website maar ook van wat je concurrenten doen. 

    Investeren in SEO is iets voor de langere termijn. Wil je sneller resultaat? Dan is adverteren op Google, Facebook of Instagram misschien iets voor jou.

    Wat kost SEO?

    Dat hangt helemaal af van wat je wil, hoe groot jouw website is en wat je zelf wil en kunt doen. 

    Daarnaast kun je bij Intertasq kiezen voor een vaste prijs of een uurtarief.

    Om je toch een indicatie te geven kun je bij een website van zo'n 10 pagina's denken aan eenmalig ongeveer € 500,-  en maandelijks € 150,-. 

    Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op via 076 - 50 11 816. Wij helpen je dan graag verder.

    Let's Talk

    Samen werken aan jouw SEO


    Wij zijn gek op SEO, innovatie en briljante ideeën die leiden tot mooie resultaten. Jij ook? Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel ons op 076 - 50 11 816 zodat we samen kunnen werken aan jouw SEO strategie